work hard

Idag har jag rätt till att känna mig duktig på flera olika sätt. Vi var på ringhals med skolan idag och jag var hemma strax efter 4. Jag har sökt en massa sommarjobb men ännu inte fått något, så idag var jag nere på stan och pratde med några som jag lämnat ansökan till. Det finns ett ställe som känns lite positivare än de andra, men det är bara och vänta tills telefonen förhoppningsvis ringer någon dag. Som en liten reservplan så har jag ansökt om jobb hos Framtidskraft, det är framförallt för unga sommarjobbare och man får hjälpa till med enkla saker som att gå ut på promenader med äldre till exempel. Jag tycker faktiskt det hade varit ett riktigt roligt jobb, sen är det så klart inte alls säkert att man får det heller, men det är bara att fortsätta hopppas tills något dyker upp :)
 
Andra saker som jag har tagit mig tid till att göra idag är att plocka i ordning lite på mitt rum, bland annat så har jag bäddat rent, är inte mycket som slår känslan av att somna i en nybäddad och fräsch säng. Denna dagen fick även ett väldigt bra avslut, sa innan till mig själv att jag bara skulle passa på att ta det lugnt när jag hade en träningsfri dag, men om man heter Henny så går inte det. Jag var nämligen ute och sprang, visste knappt vart jag var ett tag, men tycker det är härligt att bara springa och se vart man hamnar! Blev tillslut en runda upp emot 8 km kanske och jag var ute i 40 minuter. Det är så himla skönt att känna att man bara kan springa på utan att börja flåsa som en gris efter 500 meter, jag älskar att jag är i form! Jag ska faktiskt för första gången springa ett lopp, den 6:e maj så ska jag tillsammans med bland annat min kusin springa Vårruset i Halmstad. Det är en mil långt och jag börjar känna mig riktigt taggad! Men mer om det en annan dag! Nu ska jag krypa ner i min stora varma säng.

tumblr_ml39s2boYR1rvuxy7o1_400_large.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0