Mycket att ta igen!

Heeeej igen!

Har inte bloggat på nio dagar!!?! Ber om ursäkt för detta.. Har haft rätt fullspäckade dagar nu det senaste, har haft mycket jag velat blogga om men som jag inte har haft tid till helt enkelt. Ska försöka ta igen det nu med ett lite längre inlägg. Dock så kommer jag inte ihåg allt jag haft för mig, men lite ska nog gå att återberätta. 

Vi börjar med Valborg, jag, Ellen, Amaanda och Johannes var hemma hos mig och hade faktiskt en väldigt trevlig kväll, även Ida kom med tre kompisar lite senare, det blev faktiskt en väldigt lagom valborg efter en sen träning.

1:a maj, var jag och majade med familjen, blev riktigt paff när jag hörde att det var rätt många som inte ens visste vad "Maja" betyder och vad man gör. I min familj har vi gjort det sedan jag var liten, dock så var det ett tag sen sist hela familjen var och gjorde det tillsammans. Men det var riktigt mysigt, vi åkte ut och grillande vid en sjö ganska så nära Ästad.

4:e maj hände det rätt så mycket, jag gjorde min första "jobbdag" på torggrillen. Var bara där i en och en halv timma och fick se lite hur det fungerade, lärde mig att göra kulglass och mjukglass och sålde lite tidningar bland annat. Anledningen till att jag var där så kort tid var att jag hade match, blev utklassning med 10-0!!! Efter matchen, så stack jag till Lovisa, där gjorde vi i ordning oss, käkade pizza och ringde en taxi som körde oss till breared! (Vi ville leva i lite lyx för en kväll). Det var lite förfest i breared hos Emma och Rebecka och vid halv 10 ungefär så stack vi på lokalfesten i Veddige. Det var väl varken bra eller dåligt där, rätt lite folk vilket var trist. Var tvungen att ta det lugnt med eftersom jag hade match dagen efter också, mycket jämnare match denna gången men vi vann tillslut med 3-2 efter en riktigt kämparinsats av alla i laget. 

I måndags sprang jag Vårruset. Trodde det skulle vara 1 mil men eftersom jag var med i ett "lag" så var det 5 km som gällde, och det är jag väldigt glad över så här i efterhand. Fanns mycket att klaga på varför jag tyckte det var svinjobbigt haha, benen var trötta efter två matcher och det var ju hur varmt som helst :o Jag sprang iaf 5 km på 24 minuter, det är väl inte superbra kanske men inte jättekasst heller. Jag sprang med min äldsta kusin och hennes kompisar typ, det blev faktiskt en riktigt trevligt kväll. Massa produkter och sponsring grejer fick jag när jag var med också :))

Igår gick hela dagen åt till att plugga inför provet som jag hade imorse, det var sista kemiprovet på gymnasiet. Får väl vara nöjd med hur det gick, alltid så sjukt skönt att ha det gjort med. Slutade vid halv 11 idag efter provet, efter det stack jag ner och fikade på stan och nu sitter jag här hemma och värmer mig, ikväll ska jag kolla Ellens match, ska heja fram dom till deras första vinst ;) 

 

Blev ett ganska långt och rätt ointressant inlägg men strunt samma. Det kommer kanske inte bli världens bästa uppdatering under de kommande dagarna heller för ska på cup över hela långhelgen. Men något inlägg om hur det går ska jag nog kunna fixa fram om ni är intresserade :) 

-Henny

 

 


Kommentarer
Postat av: ellen

ja nu får ni heja ordentligt till vår första vinst :D !! tihi

2013-05-08 @ 16:51:08
URL: http://livetodayy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0